Wanneer ben je een goede (jeugd)trainer?

14 trainers van 4 verschillende verenigingen uit regio Salland hebben donderdagavond deel 2 van de workshop ‘Pubers trainen is een vak’ gevolgd. Docent en aanvoerder van de Volleybaltrainersacademie Ine Klösters nam de groep mee in een reis door het puberbrein en het daarbij horende gedrag, de stadia van groepsvorming van Tuckman (Forming, Storming, Norming & Performing) en nog een aantal boeiende theoretische items.

Daarna was het tijd voor de praktijk waarbij de deelnemende trainers in de zaal door Ine aan het werk werden gezet. Daarin werd duidelijk hoeveel meer je bij de doelgroep adolescenten kunt bereiken door aan te sluiten bij hun beleving terwijl je tegelijkertijd je eigen doelen realiseert. Door veel te variëren, te differentiëren waar nodig en mogelijk én door o.a. regieoverdracht te realiseren, zorg je ervoor dat jonge spelers met veel plezier trainen en graag de volgende keer weer terugkomen. Ook de interactie tussen de aanwezige trainers onderling was zeer leerzaam en smaakt naar meer. Na de zomervakantie mogen de trainers het geleerde direct in praktijk brengen bij de start van het nieuwe volleybalseizoen.

De workshop werd mogelijk gemaakt door de regionale samenwerking Set-up Club Avior (voorheen Superclub) waar ook komend seizoen weer mooie gezamenlijke activiteiten plaatsvinden. Meer weten? Stuur onze verenigingsmanager Martijn dan een berichtje via vm@vv-avior.nl .

Wil jij jezelf ook verder ontwikkelen als trainer en weten wat daarvoor de mogelijkheden zijn? Stuur trainersbegeleider Marc dan een mailtje via marc.dehaan@vv-avior.nl