Welkom bij Avior

Volleybalvereniging Avior is een ondernemende volleybalvereniging met een sportieve verenigingsstructuur voor jong en oud. Wij creëren samen een veilige sportomgeving, waar iedereen op eigen niveau een sportieve prestatie kan neerzetten en waarin iedereen zich betrokken voelt en zijn eigen rol vervult. Wij bieden het volleybal aan in Deventer, Schalkhaar en omgeving en hebben diverse trainings-en speellocaties in dit gebied.

Volleybal is voor iedereen: Binnen de vereniging kan iedereen op zijn of haar eigen niveau presteren: heren en dames, jong en oud, recreatief en prestatiegericht. Tevens vervult de vereniging een actieve rol in het aanbieden van sport voor nieuwe doelgroepen en het ontwikkelen van andere spelvormen. De vereniging herkent en erkent haar maatschappelijke rol en vormt hier passend beleid aan.

Alle leden voelen zich thuis. Bij de vereniging komen leden op de eerste plaats bij elkaar om te volleyballen. Maar ook voor gezelligheid, ontspanning en ontmoeting. Er heerst een open sfeer, leden zijn betrokken. Ieder draagt op een eigen manier bij aan de vereniging.

De vereniging is toekomstgericht. De vereniging kent een professionele organisatie en is financieel fit. Dit is niet alleen zichtbaar binnen de vereniging, maar ook extern: de organisatie is bekend bij haar stakeholders en is aantrekkelijk voor sponsoren. Het technische beleid, de jeugdopleiding en een stabiele bezetting van kader vormen hierin de rode draad.

Bij Avior vinden we het belangrijk dat iedereen onbezorgd kan volleyballen in een veilige omgeving. Meer informatie hierover vind je op onze pagina Veilige Sportomgeving.

Bij Avior hebben wij volleybalvormen voor jong en oud, recreatief en prestatie. We lichten deze hier voor je toe.
Om deze volleybalvormen in goede banen te leiden zijn er bij Avior twee technische commissies:

Binnen de Senioren maken we onderscheid in 3 afdelingen:

• Dames
  • Heren
  • Recreanten dames, heren en gemixed

Jeugd

Binnen de jeugd maken we onderscheid in 2 afdelingen:

• Kinderen van 6 tot en met 11 jaar spelen in de CMV (Cool Moves Volley)
  • Jongeren van 12 tot en met 17 jaar spelen in de ABC – jeugd.

CMV

Volleybal is een technische sport. Binnen de CMV bereiden wij de kinderen in 6 stappen voor op het echte volleyballen op groot veld.
Binnen Avior starten we bij N2. N2, 3 en 4 trainen 1x per week. N5 & 6 traint 2x per week.

Avior traint in verschillende zalen met 2 hoofdlocaties: De Scheg en Sporthal Schalkhaar.
Voor meer informatie over CMV verwijzen we je naar onze Cool Moves Volley pagina.

ABC

Binnen de ABC worden de jongeren ingedeeld naar de volgende leeftijdsgroepen. De hoogte van het net en grootte van het veld variëren per niveau.

• C zijn jongeren van 12 en 13 jaar.
  • B zijn jongeren van 14 en 15 jaar.
  • C zijn jongeren van 16 en 17 jaar.

Vanaf 10 jaar doen wij met het sterkste leeftijdsteam mee aan de NOJK (Nederlandse Open Jeugd Kampioenschappen).
In alle leeftijdscategorieën spelen de kinderen en jongeren (in de regel) competitie op zaterdag.

Voorop staat dat ieder kind plezier heeft in volleyballen en op zijn/haar niveau kan spelen.
Voor meer informatie kunt u mailen naar jeugd@vv-avior.nl.

Documenten

Bestand Beschrijving