Ties Dankert in Jong Oranje

De Jong Oranje jongens gaan de aankomende dagen strijden voor EK-kwalificatie. Vanaf morgen (5 april) nemen ze deel aan het EKK in Tallinn. In de ‘Nord Sports Hall’ in de hoofdstad van Estland treft de ploeg van bondscoach Arnold van Ree: Oekraïne, Roemenië en het gastland. Afgelopen januari keerde Jong Oranje zonder overwinning terug van de eerste kwalificatieronde. Die werd gehouden in het Duitse Frankfurt am Main.

In de tweede kwalificatieronde wordt gespeeld in vijf poules. Alle poulewinnaars en de drie beste nummers twee bemachtigen een ticket voor het EK onder 20.

In de selectie is opgenomen “onze” heren 1 speler Ties Dankert. Met shirt nummer 16 mag hij mee met Oranje! Hoe gaaf is dat?! In dit team speelt ook Jort van der Laan (libero) oud speler van Avior.

EK onder 20
Het EK wordt gehouden van 26 augustus t/m 7 september. Speelsteden zijn Vrnjačka Banja (Servië) en Arta (Griekenland). In totaal doen 16 ploegen mee aan het EK. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat het deelnemersveld uit 16 landen bestaat. Servië en Griekenland zijn als organisatoren geplaatst. In de eerste rond hebben de zes poulewinnaars al een ticket voor het EK bemachtigd.

Wil jij kijken hoe Ties en Jort spelen, hou dan de website volleybal.nl in de gaten. Hier staan de livestreams op van de wedstrijden.

Wij wensen de Jong Oranje jongens heel veel succes!

Speelschema

DatumTijdstipWedstrijd