Jan van Uitert komende seizoenen aan de slag bij Avior in Deventer

Volleybalvereniging Avior en Jan van Uitert gaan de komende seizoenen intensief samenwerken. In mei 2023 is Jan gestart als trainer/coach van Dames 1. Daarnaast gaat hij, samen met de (technische) kaderleden, aan de slag om uitvoering te geven aan het beleidsplan. Het doel; zorgen dat volleybaljeugd makkelijker kan doorstromen naar de seniorenlijn met behoud van de bestaande Avior cultuur. Wij zien uit naar een prettige samenwerking. Wil je meer weten over Jan? lees dan verder.

In het dagelijks leven ben ik, trainer Jan van Uitert, vader van dochters Lesley (42), Nancy (37) en opa van 2  kleindochters en 1 kleinzoon. Samen met mijn vriendin Joke woon ik in onze eigen verbouwde woning met een mooie grote tuin in het prachtige Gelderse Laren.

Verder ben ik eigenaar van Volleytotaal en Visietech, werk ik als professional in de volleybalwereld en ben ik een ervaren projectleider/adviseur in diverse technische branches. Tevens ben ik werkzaam als operationeel directeur binnen de Stichting AdoptIdee. Deze stichting brengt onderwijs en bedrijfsleven bij elkaar en laat scholieren uit groep 6,7 en 8 de handen ineen slaan met innovatieve bedrijven.

Mijn volleybaltrainerscarrière begon ik 30 jaar geleden bij Orion in Doetinchem. Vervolgens stond ik aan het roer bij Longa Lichtenvoorde, Sourcy volleybalschool promotieklasse, DVO Hengelo 3e divisie, WSV Warnsveld 1e divisie, Flash Nijverdal 3e divisie, Rivo Rijssen 1e divisie, De Bevers Lemelerveld 1e divisie, Voorwaarts D1 Twello 3e divisie, Salvora D1 Raalte 3e divisie en Gemini D1 Borculo 2e divisie.

Na enkele prettige gesprekken met Ernst Jansen en Ronald Teunis van Avior werd ik zeer enthousiast en zijn we erg snel tot overeenstemming gekomen.

We hebben de intentie uitgesproken om voor de komende seizoenen samen te werken, en ik ben in mei 2023 gestart als trainer/coach van D1. De dames van Avior D1 draaide afgelopen seizoen 2022-2023 een prima seizoen en eindigde in de middenmoot van de 2e divisie. En hierop wil ik graag op doorbouwen en met het aanwezige talent zit er misschien wel meer in.

Verder ga ik de komende tijd samen met verantwoordelijke kaderleden in de jeugdlijn in overleg om het opgestelde beleids plan, operationeel te maken en de komende jaren te implementeren.

Een hele uitdaging voor mij als trainer/coach van D1 in de 2e divisie om in deze combinatie functie samen met het kader en de leden van Avior, de komende jaren te werken aan een optimaal functionerende doorlopende leerlijn met als doel dat de volleybaljeugd makkelijker kan instromen naar de senioren heren- en dameslijn met behoud van de bestaande Avior cultuur. Natuurlijk heb ik er 100% vertrouwen in, en verder zie ik er naar uit om binnen Avior de komende jaren prettig samen te werken.