40 deelnemers bij de zitvolleybalclinic in Raalte!

Wow, dat was nog eens een gave zitvolleybalclinic! Woensdagavond 21 februari was een groot deel van het eredivisieteam van Avior naar onze buren in Raalte afgereisd om daar, onder de bezielende leiding van trainer/coach Marc Donker een clinic zitvolleybal te draaien.

40 deelnemers werden flink aan het werk gezet om de basis van het zitvolleybal onder de knie te krijgen (zitvolleybalgrapje) en trainers te laten zien welke mogelijkheden deze variant biedt in hun eigen trainingen voor bijvoorbeeld spelers die tijdelijk geblesseerd zijn.

Naast het bijna complete team van Dames 1 van Salvora (inclusief oud-Aviortrainer Jordan Weggelaar) deden ook diverse spelers en trainers uit de rest van de Raaltense club mee net als allerlei geïnteresseerden uit de omliggende kernen. Een schitterende en enthousiaste manier van kennisdeling die Avior binnen het Set-up Programma van de Nevobo met o.a. Salvora is aangegaan. Meer weten over zitvolleybal? Bekijk dan zeker dit filmpje of mail naar zitvolleybal@vv-avior.nl.

De komende maanden volgen nog meer vormen van deze samenwerking zoals een vergelijkbare clinic en workshop zitvolleybal in Assen tijdens het PVT, de VT2-trainerscursus in Deventer, train-de-trainer-bijeenkomsten in Twello en een bijeenkomst over het boeien en binden van jeugd binnen je vereniging. Houd hiervoor onze website in de gaten.

Naast de sportieve onderlinge competitie op alle niveaus wordt er dus ook hard gewerkt om samen te bouwen aan een stevig netwerk in de regio zodat nog meer mensen met veel plezier zo lang mogelijk kunnen blijven volleyballen in Salland en ver daarbuiten.

Sporten is voor iedereen. Bij Avior proberen we hier concreet invulling aan te geven. Dit doen we door het faciliteren van diverse volleybalvormen (zitvolleybal, no-jump en binnenkort g-volleybal), maar ook door het organiseren van sportclinics in de wijken, het mede-organiseren van sporttoernooien en initiatieven zoals de sportspeeltuin voor kinderen van 4-6 jaar. Samenwerking met o.a. Sportbedrijf Deventer of andere (sport)verenigingen zoeken we graag op. Wil je meer weten of zie jij als vereniging mogelijkheden om samen iets te organiseren? Neem dan contact op met Martijn Wielhouwer via vm@vv-avior.nl of 06-57035689