Team taken

Een vereniging kan niet zonder vrijwilligers. Maar naast al het werk dat de vrijwilligers er in steken moeten ook teams bepaalde taken doen. Met regelmaat zijn er leden die van mening zijn dat ze heel veel moeten doen. Dat is niet zo.

Om dit misverstand uit de wereld te helpen staat hieronder een overzicht van de team taken die je als speler (of ouder van een jeugdlid) voor de vereniging moet doen.

1: fluiten:

Je speelt als team ongeveer 10/11 thuiswedstrijden waar een scheidsrechter van een ander team staat. Jullie team moet dus ook 10/11 wedstrijden fluiten. Met een team van 8 personen fluit je dus 1,3 keer per seizoen per persoon.

2: zaalwacht:

Tijdens de zaalwacht zorg je ervoor dat scheidsrechters worden opgevangen, dat de netten op hoogte hangen, dat de tablets met het digitale wedstrijdformulier beschikbaar zijn en dat na afloop van de wedstrijden de zaal en zaalwacht ruimte weer netjes opgeruimd wordt achtergelaten. Je speelt 10-12 thuis wedstrijden, bij slechts maximaal 3 heb je zaalwacht. Per zaal wacht heb je aan 2 a 3 personen genoeg. Je bent dus maar 1x per jaar zelf aan de beurt.

3: Bardienst:

Iedereen wil na zijn training / wedstrijd graag met zijn team een drankje drinken. Dit houdt dus ook in dat je af en toe zelf een bardienst moet draaien. Planning gaat per team, dus zelf onderling verdelen. Je traint ongeveer 42x en hebt 10-12 thuis wedstrijden. Je team moet 4x 2 personen voor de bardienst leveren.

4: Oud papier halen:

Circulus en de Gemeente Deventer stellen geld beschikbaar voor het 1x in de 4 weken ophalen van oud-papier door Avior. Per dienst moeten 2 personen van 2 teams mee rijden op de wagen van Circulus. Met 32 senioren teams houdt dit in dat je team minder dan 1x per jaar 2 personen moet leveren om oud-papier op te halen. Zonder deze opbrengst zou de contributie jaarlijks weer een stuk hoger zijn.

Kortom:

Als je in een team zit van 8 personen moet je als team taak per persoon:

1 tot 2 x per jaar fluiten (totaal 10/11x voor het hele team)
1 x per jaar bardienst draaien (totaal 4x voor het team)
1x per jaar zaalwacht draaien (totaal 3x per jaar voor het team)
1x per 4 jaar oud-papier halen

Valt eigenlijk best mee he 🙂