Colmschate Open Stratenvolleybal toernooi

Colmschate hoort 50 jaar bij Deventer.

Ter gelegenheid hiervan organiseert AVIOR op 29 juni 2024 vanaf 10.00 uur een straten-volleybaltoernooi op het evenemententerrein bij de Kuip in Colmschate. Het toernooi richt zich op recreatief spel, dus het draait om sportiviteit, humor en plezier.

De teams zijn gemengd, dat wil zeggen dat er minimaal twee vrouwelijke spelers in een team zitten. Aanmelden kan tot uiterlijk 15 juni 2024 via onderstaand formulier. Na je aanmelding ontvang je van AVIOR een betaalverzoek voor het inschrijfgeld van € 30 per team .

De naam zoals jullie team in het programma van het Colmschate Open moet worden genoemd. Bijvoorbeeld jullie straatnaam.

Wedstrijdreglement

1. Gespeeld wordt volgens de reglementen van de Nederlandse Volleybalbond (NeVoBo), voor zover daarop in dit toernooireglement geen uitzonderingen worden gemaakt.

2. Elk team speelt met zes spelers in het veld, waaronder minimaal 2 vrouwen.

3. Een speler/speelster mag maar voor één team uitkomen.

4. Een wedstrijd bestaat uit 1 set, die op tijd gespeeld wordt. Op het tijdsignaal wordt elke wedstrijd direct beëindigd. Een gewonnen wedstrijd is 2 punten, een gelijkspel is 1 punt en een verloren spel is 0 punten.

5. Geteld wordt het aantal gescoorde punten, waarbij op 25 punten niet gestopt maar doorgeteld wordt.

6. Bovenhands serveren en smashen is toegestaan, mits sprake blijft van een gelijkwaardig spel. Sportief gedrag staat hierbij voorop.

7. Het eerstgenoemde team zorgt ervoor dat bij de te spelen wedstrijd een teller aanwezig is.

8. De opslag aan het begin van de wedstrijd is aan het eerstgenoemde team.

9. Time-outs zijn niet toegestaan.

10. De scheidsrechters zijn op tijd voor de te fluiten wedstrijd aanwezig. Na de wedstrijd geven zij zo snel mogelijk de uitslagen door aan het wedstrijdsecretariaat.

11. Protesten worden niet in behandeling genomen.

12. Opzettelijk tijdrekken wordt bestraft met een punt voor de tegenpartij. Ditzelfde geldt voor onsportief gedrag.

13. De ploeg, die in de poule de meeste punten heeft behaald, is de poulewinnaar. Indien meer ploegen een gelijk aantal competitiepunten hebben gehaald, geldt het verschil tussen de gescoorde en de tegen gekregen punten. Is dit ook gelijk dan beslist het lot.

14. Iedere ploeg meldt zich uiterlijk 5 minuten voor het begin van de wedstrijd bij de toernooileiding.

15. Iedere ploeg wijst uit zijn team een aanvoerder(ster) aan, die op de speeldag aangesproken kan worden door de toernooileiding.

16. Wanneer het toernooi wordt afgelast, bijvoorbeeld in verband met slecht weer, wordt de helft van het betaalde inschrijfgeld teruggestort.

17. Waar dit reglement niet in voorziet, beslist de toernooileiding.

18. Deelname is op eigen risico.