Maak kennis met Mark Zwerus

Zoals de meesten van jullie weten verzorgen we ook dit jaar weer trainersbegeleiding binnen Avior voor alle trainers die daar behoefte aan hebben. Heb je een vraag over de ontwikkeling van je team, wil je zelf een volgende stap zetten (bijvoorbeeld door een cursus te volgen) of zijn er andere zaken waar je ondersteuning bij kan gebruiken? Neem dan contact op met marc.dehaan@vv-avior.nl. Sinds ruim een paar weken is het team trainersbegeleiding uitgebreid met nóg een Mark. Hij stelt zichzelf hieronder graag even voor.

Misschien hebben sommigen van jullie mij al wel zien lopen. Ik ben Mark en zal de komende tijd de clubkader- coaching verzorgen bij Avior verzorgen.

Kort over mij
Zoals ik al zei, ik ben Mark Zwerus, 25 jaar en ben nu woonachtig in Olst. Van oorsprong ben ik een voetballer. Tot mijn 24ste stond ik elk weekend op de velden. Daarbuiten heb ik 4 jaar gestudeerd aan de lerarenopleiding. Daarna nog een opleiding tot voeding- en leefstijladviseur afgerond met certificaten in Coaching en Fitnesstrainer.

Wat ga ik doen?
Vanuit het kader professionalisering in de sport, kom ik de trainers ondersteunen op pedagogisch en didactisch vlak. Dit houdt in dat ik voornamelijk kijk naar de uitleg van oefeningen, hoe de trainer handelt wanneer dit niet lekker loopt, maar ook hoe je met elkaar omgaat in een team. Dit kan op verschillende manieren. Vragen die je aan mij kunt stellen zijn bijvoorbeeld:

• Hoe ga ik om met verschillen in het team?
  • Hoe zorg ik als trainer ervoor dat de aandacht van het team volledig bij de uitleg is?
  • Hoe maak ik oefeningen voor iedereen uitdagend, ongeacht wat voor niveau de speler is?

Dit alles heeft als doel dat jij als trainer meer plezier krijgt in het trainerschap en dat het team natuurlijk ook meer plezier krijgt in het volleybal. Het uiteindelijke doel is dat we dan samen langer aan de club verbonden blijven.

Hoe ga ik te werk?
Allereerst wil ik benadrukken dat ik een ondersteuning ben van de trainer. Trainers geven training op hun eigen manier en ik wil helpen om de eigen stijl van deze trainers te ontwikkelen. Daarin zijn de trainers zelf leidend. Ik zal de komende tijd observaties maken en de trainer uitnodigen voor een gesprek naderhand en mijn observaties voorleggen. Wat ik belangrijk vind is hoe je iets doet, waarom je dat doet en wat voor effect heeft het op het team. Deze observaties kunnen aangevraagd worden via onderstaand telefoonnummer of mailadres. Daarnaast coach ik actief tijdens jouw trainingen. Samen analyseren we de oefening en of je aanpassingen wil/moet maken.

Hoe herken je mij en hoe kom je met mij in contact?
Altijd wanneer ik op de club ben, draag ik een feloranje trainingsjack en heb ik een zwarte rugtas bij me. Zo ben ik altijd te herkennen. Spreek me dan gerust aan! Zoals al eerder genoemd, kun je me even aanspreken tijdens trainingsavonden. Dan kunnen we vaak meteen even om de tafel met elkaar. Daarnaast ben ik mobiel bereikbaar op 06-28640598 en voor minder dringende zaken op m.zwerus@sportbedrijfdeventer.nl