Sporten in je eigen wijk!

Het makkelijker maken dat meer kinderen, eerder en zonder (financiële) drempels starten met bewegen en sporten. Dat is het uitgangspunt bij het initiatief van volleybalvereniging Avior en Sportbedrijf Deventer van ‘Sporten in je eigen wijk’.

Vanaf april kunnen kinderen in de leeftijd van 6 tot 9 jaar deelnemen aan volleybalclinics in zijn of haar eigen wijk. Onder begeleiding van een professionele trainer gaan de kinderen aan de slag en leren ze bewegen, samenwerken en bouwen we aan hun zelfvertrouwen. Na afloop van de clinics hebben de kinderen de basis van volleybal onder de knie en worden ze uitgenodigd voor 3 aanvullende proeftrainingen bij Avior in de Scheg op hun eigen niveau en leeftijd.

De clinics sluiten aan op de tijden dat de kinderen uit school komen en zijn zo een aanvulling op de schooldag. Uiteraard is er aandacht voor gezonde voeding. Tijdens de pauzes krijgen de kinderen fruit/groente en wordt water drinken gestimuleerd.

Avior is ervan bewust dat bewegen en sporten niet (meer) vanzelfsprekend is. Niet alleen financiële afwegingen, maar ook gebrek aan tijd en de ‘verplichting’ van wekelijks sporten (en taken zoals kleding wassen en rijden) zijn tegenwoordig een uitdaging. Daarom zoeken wij de samenwerking met Sportbedrijf Deventer en andere sportverenigingen om aan te sluiten bij dit initiatief.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Martijn Wielhouwer, vm@vv-avior.nl of 06-57035689